Charakterystyka reklam Google Ads

Skuteczna sprzedaż produktu może się odbywać organicznie, jednak do zmaksymalizowania przychodów koniecznością będzie reklama Google Ads.
Czym jest taka usługa oraz jak się do niej przygotować?

Czym jest Google Ads?

Pojęcie to oznacza platformę reklamową, która pozwala przedsiębiorstwom lub firmom, a także prywatnym osobom na emisję reklam produktów w zróżnicowanych miejscach w sieci internetowej.

Jest to jedno z podstawowych działań marketingowych wykorzystywanych zarówno przez początkujących do rozbudowy marki, jak i przez firmy będące dłużej na rynku do pozyskiwania coraz to nowszych klientów i utrzymania obecnej pozycji.

Reklamy te mogą ukazywać się na stronach internetowych lub nawet w serwisie tak popularnym i często odwiedzanym jak YouTube, gdzie wyświetlanie jej przed filmem lub w trakcie oglądania przynosi wysoką skuteczność.

Zazwyczaj algorytm klasyfikuje daną tematykę reklam do tematyki filmu, aby działania marketingowe objęły odpowiednią grupę docelową i ukazały jej potencjalnie interesujący ją produktu lub usługę.

Jak się przygotować do takiej reklamy?

Własna kampania reklamowa wymaga odpowiedniego przygotowania. 

Z pewnością są już osoby w danej niszy zajmujące się tymi samymi produktami, więc warto wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów.

  • Określenie produktu lub usługi i sformułowanie oferty językiem korzyści, aby klient dowiedział się co może zyskać
  • Oryginalność – może to być nawiązanie do obecnych wydarzeń na świecie lub popularnych trendów w sieci
  • Przyciągnięcie uwagi – w dzisiejszych czasach reklam Google Ads jest mnóstwo, często usłyszenie lub przeczytanie pierwszego zdania przez osobę oglądającą taką reklamę już odrzuca ją do sprawdzenia oferty z uwagi na to, że dużo przypadków jest zwyczajnie powielanym schematem.

Od czego zależą koszty Google Ads?

W tej formie reklamy wyznacznikiem płatności jest PPC, czyli płatność za kliknięcie (Pay Per Click). Co oznacza, że samo wyświetlanie się na stronie nie stanowi gwarancji zapłaty za ukazaną się tam reklamę. 

Płatność za reklamę odnotowywana jest wtedy, jeśli została ona kliknięta, a potencjalnemu klientowi została przedstawiona oferta lub został on przekierowany na inną stronę. 
Jest to świetny zabiegi do oszczędności środków przez firmy i zwiększenia ogólnej skuteczności w działach sprzedaży.

About the Author

You may also like these